🔍 Het bedrijfsvervoerplan (BVP) en de federale diagnose worden vaak gezien als vervelende formaliteiten. In werkelijkheid zijn het unieke kansen om tot de kern van de mobiliteit van uw werknemers door te dringen en hun behoeften te begrijpen.
Wat zijn BVP's en federale diagnoses?
Hiermee krijgen de federale en Brusselse hoofdstedelijke overheden een beter inzicht in de manier waarop werknemers zich verplaatsen en hoe dit verandert, zodat ze hun acties en investeringen kunnen richten op het nog gemakkelijker maken van het woon-werkverkeer.
Waarom is dit een opportuniteit voor u?
💡Achter elk woon-werkverkeer schuilen unieke verhalen, persoonlijke voorkeuren en soms onvermoede uitdagingen die een sterke invloed hebben op het welzijn en de betrokkenheid van uw werknemers.
Maar wat nog meer?
Als u de behoeften van uw werknemers en de uitdagingen en kansen van uw bedrijfsmobiliteit begrijpt, kunt u effectieve oplossingen ontwikkelen die zijn afgestemd op uw bedrijf en de behoeften van uw werknemers.
Waarom een enquête houden in plaats van alleen maar formulieren invullen?
🔍 De echte waarde van een enquête? Het biedt een direct inzicht in de behoeften, frustraties en ambities van uw werknemers op het gebied van mobiliteit. Bovendien voelen werknemers zich gewaardeerd omdat het een stem geeft aan degenen die ver af staan van de besluitvormingsprocessen.
Wat zijn de voordelen?
📋 Door dieper te graven dan de statistische gegevens, identificeert u de emotionele en praktische hefbomen die de manier waarop uw werknemers zich verplaatsen echt kunnen veranderen. De informatie uit de enquête wordt dan een goudmijn voor het ontwerpen van een meer inclusief, flexibel en duurzaam mobiliteitsbeleid.
Wel of geen enquête?
🌱 Kortom, investeren in een diepgaand onderzoek als onderdeel van de BVP of federale diagnose betekent investeren in het welzijn van uw werknemers, in de efficiëntie van uw bedrijf en in een duurzamere toekomst voor iedereen.
Wat kun je praktisch doen?
Wil je weten hoe je een onderzoek uitvoert? Welke vragen moeten we stellen? Hoe te communiceren? Welk formulier ik moet gebruiken? Ontvang onze gratis complete gids over hoe je je eigen enquête kunt uitvoeren.
Wat kunt u concreet doen voor de mobiliteit van uw bedrijf?
Wilt u weten hoe u een enquête uitvoert? Welke vragen moet u stellen? Hoe communiceer je? Welke vorm moet je gebruiken?
Neem contact op met André, Benoît of mijzelf of bekijk onze video over de enquête die beschikbaar is op LinkedIn, YouTube en onze website.
#Duurzame mobiliteit #WellBeing #Mobiliteitsmanagement
Comments